• Bebyggelse på Lindset, vi ser den gamle riksvei 78.
Fallet (Fallbakken) G.nr 199 - br.nr.8 på Lindset.  Vi ser til høyre i bildet Kobbestad (br.nr10) eller Sjåtoften som det ble kalt. Nedenfor og til venstre for Kobbestad er Fallet. Gården øverst i bildet er Oppigarden G.nr199 br.nr3 på Lindset.  I venst bildekant er Tangen. Snauvika ligger til venstre for bildets kant.
    Photo: Johnsen, Sigvald / Helgeland Museum (Opphavsrett)

Bebyggelse på Lindset, vi ser den gamle riksvei 78. Fallet (Fallbakken) G.nr 199 - br.nr.8 på Lindset. Vi ser til høyre i bildet Kobbestad (br.nr10) eller Sjåtoften som det ble ka...

1 comment

• Hei. Dette bildet viser ikke Snauvika på Holand, men Fallet (Fallbakken) G.nr 199 - br.nr.8 på Lindset. Snauvika ligger til venstre for bildets kant. Vi ser til høyre i bildet Kobbestad (br.nr10) eller Sjåtoften som det ble kalt. Nedenfor og til venstre for Kobbestad er Fallet. Gården øverst i bildet er Oppigarden G.nr199 br.nr3 på Lindset. I venst bildekant er Tangen.