• To FWD lastebiler, kjennetegn Y-2572 og Y-2570.  Statens vegvesen. Folkevogn Boble i bakgrunnen.

13.10.2017: "De to FWD lastebilene er trolig etterkrigs. Med Y-nr. skal de nok til Finnmark. men vegetasjonen tilsier at på de ikke er kommet helt fram ennå. Hengebjørka kan tyde på Rv 50 i Gudbrandsdalen, men litt spinkelt grunnlag!

Derimot er det definitivt ingen WV. Bobla hadde aldri delt frontrute. (Men  delt bakrute, inntil den ble hel og oval i løpet av 1953). Må være førkrigs, firedørs amerikaner. Ikke fra fra de tre store ( GM, Ford, Chrystler), av de fortsatt relativt store frittstående, ikke Nash eller Hudson. Derimot Studebaker. Ikke 1937 eller 1939, for de hadde grill-/panserlistverk som ville vært synlig her. Konklusjon: 1938".
    Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum

To FWD lastebiler trolig på veg til Finnmark