• Bombardier Muskeg traktor. Arbeidsvogn for helårsdrift. Kjennemerke  A-55083.

"Beltekjøretøyet Muskeg er produsert av det Canadiske konsernet Bombardier med samme type motor som snowbilene (seks cyl. Chrysler). Styreanordningen skjedde via nedbremsing av beltene son var tilkoblet spaker i førerseksjonen. Kjøretøyet ble mye brukt som transportmiddel av tung last, i Norge hadde mange energiselskaper slike for  transport av master, kabler osv."  Sitat fra JVB: "Bildeserie om beltebiler i JVB-AS Jotunheimen og Valdresruten Bilselskap," der Ola Kristian Hegge har samlet bilder og skrevet tekst om en del av JVB`s historie og laget en bildeserie om beltebiler/beltekjøretøy  i JVB.
    Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum

Bombardier Muskeg traktor til helårsdrift