• Lastebåt ved Havnevesenets lagerskur på Nykaia.  Til høyre midt i bildet ser vi Minebøssa til minne om de norske sjøfolkene som falt under første verdenskrig.  Ved siden av ser vi tilskuere til seilerregatta.  En del av disse personene venter sannsynligvis også på fløttmannen som rodde passasjerer og varer over til Innlandet.  Fløttmannskuret ytterst til høyre.  I bakgrunnen til venstre ser vi moloen på Innlandet som ble bygget som nødsarbeid i 1930-årene.  Midt på ser vi Sørsundet og Bremsneshatten på Averøya.  Til høyre ser vi en fortøyningsbøye på havna og en føringsbåt ved siden av kaia og bryggen på Sørholmen.
    Photo: Nordmørsmusea

Lastebåt ved Havnevesenets lagerskur på Nykaia. Til høyre midt i bildet ser vi Minebøssa til minne om de norske sjøfolkene som falt under første verdenskrig. Ved siden av ser vi ...