• Brøyt gravemaskin, type X2. Det ser vi på det bua taket på førerhuset. Brøyt startet produksjon av X2 i 1963. Og denne maskina ser ikke akkurat ny ut, så bildet er nok tatt litt senere, 1963 ++. Info: E. Sæbø. --
Foto av et bolighus, med en gravemaskin foran. Det er ukjent hvor og når bildet er tatt, men det er trolig fra Kristiansund omkring 1950 tallet. Pressebilde/kopi fra Romsdalspostens sitt positivarkiv. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Brøyt gravemaskin, type X2. Det ser vi på det bua taket på førerhuset. Brøyt startet produksjon av X2 i 1963. Og denne maskina ser ikke akkurat ny ut, så bildet er nok tatt litt se...