• Her ser vi to småpiker, med deres bestemor til høyre. Til venstre ser vi Louise Rød. Bestemoren og småsøstrene er trolig av slekten Langseth eller Rød. Kan være ved Rødfamiliens hus i Storgata 79 på Kirkelandet i Kristiansund. Ukjent datering. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.

Tilleggsinformasjon: Bak fra venstre: Lovise Olsdatter Rød, født Julset (1861-1930), trolig Karen Elise Olsdatter Tømmervåg, født Røe (1888-1967), Peggy Olsdatter Hurlen, født Røe (1906-1982) og Guri Christoffersdatter Røe, født Grønnen (1872-1952). Lovise var gift med Iver Pedersen Rød og Guri med Ivers bror, Ola Pedersen Røe. Peggy var Guri og Olas datter, mens Karen var Olas datter fra første ekteskap. Barna foran er trolig Karens døtre. Begge familiene bodde i Rød-huset i Slagteriveien rundt 1910. Kilde: Torill Rødahl
    Photo: Nordmørsmusea

Her ser vi to småpiker, med deres bestemor til høyre. Til venstre ser vi Louise Rød. Bestemoren og småsøstrene er trolig av slekten Langseth eller Rød. Kan være ved Rødfamiliens hu...

2 comments

• Bak fra venstre: Lovise Olsdatter Rød, født Julset (1861-1930), trolig Karen Elise Olsdatter Tømmervåg, født Røe (1888-1967), Peggy Olsdatter Hurlen, født Røe (1906-1982) og Guri Christoffersdatter Røe, født Grønnen (1872-1952). Lovise var gift med Iver Pedersen Rød og Guri med Ivers bror, Ola Pedersen Røe. Peggy var Guri og Olas datter, mens Karen var Olas datter fra første ekteskap. Barna foran er trolig Karens døtre. Begge familiene bodde i Rød-huset i Slagteriveien rundt 1910.
  • Bildet er mest sannsynlig tatt ved Ola og Guri Røes hus på Gomalandet rundt 1920.