• Flyfoto fra Kristiansund by. Her ser vi Innlandet til høyre og Kirkelandet til venstre i front. Deretter finner vi Nordlandet til høyre og Gomalandet til venstre i bakgrunnen. Det er Sørsundet som skiller Kirkelandet og Innlandet, Marcussundet som skiller Nordlandet og Innlandet, Nordsundet som skiller Gomalandet og Nordlandet, samt Vågen som nesten skiller Kirkelandet og Gomalandet. Midt på bildet finner vi Havnebassenget. Bildet er trolig fra perioden 1933 til 1939. Ellers så er det verdt å nevne at bildet - etter trykk på baksiden - ble "Freigegeben durch Luftgaukommando Norwegen", under andre verdenskrig, med nummer 30511. Det er Norsk Luftfoto A/S som tok bildet før utbruddet av krigen. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Flyfoto fra Kristiansund by. Her ser vi Innlandet til høyre og Kirkelandet til venstre i front. Deretter finner vi Nordlandet til høyre og Gomalandet til venstre i bakgrunnen. Det ...