• Torget på Kirkelandet i Kristiansund, 1938. I forgrunnen: Bysten av Stortingspresident Christie. Grand Hotell til høyre. Merk lyktestolpen: En 5-armet meget påkostet. Både bysten og lyktestolpen er fremdeles å se i Kristiansund (pr.2007).

Fra venstre mot høyre ser vi gården til Dagny og Agnes Sognæs, H. Berseth, som hadde adresse 9 og 8 Torvet.
 Neste er Spareskillingbankens gård nede i Storgata.
 Så kommer husene som hadde adresse til Apotekergata.
 Grefsnes nr. 1, M. Kvande nr. 3 og Ø. Arnesen
nr. 5 og
lengst til høyre Grand Hotell, Torvet nr. 7,
som var eid av N. Nilsen. (Informant: ALTØ.) Fra Nordmøre Museum sin fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Torget på Kirkelandet i Kristiansund, 1938. I forgrunnen: Bysten av Stortingspresident Christie. Grand Hotell til høyre. Merk lyktestolpen: En 5-armet meget påkostet. Både bysten o...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits