• Johan Nedregård dreiv stort bakeri og kolonialbutikk her. - Bilen er en Ford V8 1937-modell. Det utvendige reservehjulet er ettermontert (ikke original plassering som er liggende i bunnen av bagasjerommet). (Info:
Ivar Stav) . - Kommentar:
Det avgjørende for å bedømme beliggenheten er for meg likevel fjella som vi ser på alle tre bildene. Dette stemmer med Åndalsnes, fjellrekkene til høyre (nordsida av Romsdalsfjorden), til venstre (sørsida av Romsdalsfjorden), og i bakgrunnen, som viser fjella ved Måndalen.
Huset ligger ved Romsdalsvegen, som går nedover mot sentrum til høyre, til venstre mot rundkjøringa ved hovedveier videre til Molde, til Øran og E136 Dombås-Ålesund, og til Neshagan, tettbebyggelsen i Åndalsnes.

(Info: Sveinung Berild).

Foto fra handelshuset P. Støle. Se også reg. nr. KMb-1987-005.1393 og KMb-1987-005.1417 for andre bilder av samme bygget. Fra Nordmøre museums fotosamlinger. Tilleggsinfo: Dette er ikkje frå Surnadal kommune. (Informant: Magne Holten.) Tilleggsinfo: La dette bildet ut på gml sider i Stordal. Ingen av dei lokale meiner på at dette er fra Stordal, men en hadde lagt inn kommentar på att han visste att dette huset var .Handelshuset på Åndalsnes,like før krigen, En Johan Nedregård dreiv stort bakeri og kolonialbutikk i dette huset.
 (Informant: Siw Hege Hole.)
    Photo: Nordmørsmusea

Johan Nedregård dreiv stort bakeri og kolonialbutikk her. - Bilen er en Ford V8 1937-modell. Det utvendige reservehjulet er ettermontert (ikke original plassering som er liggende i...

2 comments

• Bilen er en Ford V8 1937-modell. Det utvendige reservehjulet er ettermontert (ikke original plassering som er liggende i bunnen av bagasjerommet).
  • Jeg har sett gjennom alle tre bildene av denne bygningen, og jeg er helt sikker på at dette er fra Handelshuset på Åndalsnes. Huset står også i dag, men brukes til andre formål (frisør?). På 1960- og 1970-tallet var det iallfall bakeri, bakeriutsalg og kolonialhandel her, drevet av Nedregård.