• Postkort ";F/1"; med fire kjente motiv fra Kristiansund. I det første bildet ser vi Nordsundbroen som knytter Gomalandet (i bakgrunnen) sammen med Nordlandet (i front) over Nordsundet. I bilde nummer 2 ser vi fra Vågeveien og Vågekaia på Kirkelandet med for eksempel Jonas Eriksens skipshandel i det hvite/lys grå bygningen helt til venstre. I bilde nummer tre ser vi Rådhuset med Rådhusplassen på Kirkelandet, med Fosna hotell i bakgrunnen. Samt i bilde nummer fire ser vi fra parken med en av de kjennspake narvesenkioskene sentralt i bildet, også dette fra Kirkelandet. Det er verdt å merke seg at Kirkelandet kirke er ennå ikke reist, og vil bli oppført rundt 1961-1963 i Roligheten. Kortet er utgitt av Eberhard B. Oppi Kunstforlag A/S, Oslo. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Postkort ";F/1"; med fire kjente motiv fra Kristiansund. I det første bildet ser vi Nordsundbroen som knytter Gomalandet (i bakgrunnen) sammen med Nordlandet (i front) over Nordsun...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits