• Flyfoto fra Kristiansund N. Her ser vi fra byens fire "land": Innlandet helt i front til venstre, mens "nabolandet" til høyre er Nordlandet. I bakgrunnen ser vi Kirkelandet til venstre, med Gomalandet til høyre igjen for denne. Ellers så ser vi Sørsundet med Sørsundbroen som skiller og knytter Innlandet sammen med Kirkelandet. Denne broen stod ferdig rundt 1963. Nordsundet og Nordsundbroen skiller og knytter Gomalandet og Nordlandet sammen, mens Marcussundet skiller Innlandet og Nordlandet. Kirkelandet og Gomalandet henger delvis sammen, og er bare delvis skillt fra hverandre. I dette sundet finner vi Vågen, som er en lun havn i Kristiansund. Her har det gjennom tidene vært flere skipsværft.  Bildet er datert 16. september 1953, og fotograf er Widerøe's Flyveselskap a/s. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Flyfoto fra Kristiansund N. Her ser vi fra byens fire "land": Innlandet helt i front til venstre, mens "nabolandet" til høyre er Nordlandet. I bakgrunnen ser vi Kirkelandet til ven...