• Flyfoto fra Kristiansund N. Her ser vi tre av byens fire "land": Nordlandet helt i front til høyre, med Nordlandet barneskole "ruvende" i landskapet langt til høyre. Rett i bakgrunnen, på andre siden av havnebasenget, ser vi Kirkelandet, mens til høyre på bildet ser vi litt av Gomalandet. Til venstre finner vi Innlandet. Ellers så er det Marcussundet som skiller Nordlandet og Innlandet, Sørsundet som skiller Innlandet og Kirkelandet, Vågen som delvis skiller Kirkelandet og Gomalandet, samt Nordsundet som skiller Gomalandet og Nordlandet. Bildet er datert 16. september 1953, og fotograf er Widerøe's Flyveselskap a/s. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Flyfoto fra Kristiansund N. Her ser vi tre av byens fire "land": Nordlandet helt i front til høyre, med Nordlandet barneskole "ruvende" i landskapet langt til høyre. Rett i bakgrun...