• Bildet viser nord-Dale ved Kristiansund og bebyggelsen ved Dale gård.
Fra venstre, ved sjøen, ses bolighusene til Valen/Dahl og et naust, Stolpnes/Ulvund, Stenberg, Strømsnes og på Nausthaugen, Iversen, Eikrem/Olsen, Gjøstøl, Lyngvær og Bolme/Stokke/Gjelberg/Jakobsen og noen naust på nordsiden av Osen.
Man ser at Naustveien er kommet langs de nevnte husene og man ser også den gamle Daleveien som gård gjennom tunet på Dale gård.
På øversiden av Naustveien ses, fra venstre, husene til Øverås, Rausand/Sandnes/Grawert og Haltbakk/Jakobsen på nordsiden av Osen. Videre ses husene til Sannes/Angvik, Sæter, Hjelseth/Olsen/Tølche, Øie/Wullum (Nordstua), kontoret til Esso tankanlegg, et naust tilhørende Korsnes og litt av oljetankene på Esso (tidligere kalt Vestlandske Petroleumscompagni)
Lengst til venstre ved den gamle Daleveien ses gamle Dale skole, og lengre til høyre langs Daleveien ses Dale gård i en treklynge med kårstua, våningshus og fjøsbygningen.
Til høyre for gården ses en transformatorkiosk og øverst i bildet ses Torvhaugen ubebygd og øverst Kvernberget. (Info: Peter Storvik) --
Flyfoto over Dale i Bremsnes kommune (fra 1964 Kristiansund). Datering 11 juli 1962. (Fra Nordmøre Museums fotosamlinger)
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet viser nord-Dale ved Kristiansund og bebyggelsen ved Dale gård. Fra venstre, ved sjøen, ses bolighusene til Valen/Dahl og et naust, Stolpnes/Ulvund, Stenberg, Strømsnes og på...