• Flyfoto over Rensvik i 1960. Bilde fra fotoinnsamlinga i Frei kommune 1978-79. Innsamla Innsamla og registrert av Freielever på Nordlandet ungdomsskole. Fra Nordmøre Museum sin fotosamling. Tilleggsinformasjon:
 Jeg mener å se grusbanen på Rensvik litt over midten av bildet. Skimter også et fotballmål. I så fall er veien vi ser hovedveien fra Kvitnes til Kristiansund (fra høyre/Kvitnes mot venstre/Kristiansund i bildet). For de lokalkjente ligger Autokrysset 150 m. unna. Huset i forgrunnen tilhørte familien Bøe. På den andre siden av veien, til venstre utenfor bildet, bodde (bor?) familiene Sjøtrø og Korsnes. Helt øverst til venstre sees noe dyrket mark tilhørende gårdbruker Olaf Holten. Øverst til høyre kan man se Omsundet og sjøen. Informant: Bjørn Holten.)
    Photo: Nordmørsmusea

Flyfoto over Rensvik i 1960. Bilde fra fotoinnsamlinga i Frei kommune 1978-79. Innsamla Innsamla og registrert av Freielever på Nordlandet ungdomsskole. Fra Nordmøre Museum sin fot...