• Prospektkort fra Vågen. Fra venstre ser vi i front Werringholmen. Ved 2 tallet ser vi Allanengen skole. Deretter bebyggelsen i Lars Guttormsens gate, Moskva-hauan i Ole Jullums gate m.m. Helt i front, og ytterst til høyre ser vi litt av Fosnagata og Gassverket, og i bakgrunnen ved 4 tallet ser vi Fosna Hermetikkfabrikk. Ellers så ser vi flere fartøy som ligger fortøyd ved  og rundt Werringholmen. Bildet er fotografert fra Gomalandet. Utgiver av kortet er Georg Sverdrups Bokhandel. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Prospektkort fra Vågen. Fra venstre ser vi i front Werringholmen. Ved 2 tallet ser vi Allanengen skole. Deretter bebyggelsen i Lars Guttormsens gate, Moskva-hauan i Ole Jullums gat...