• Oversiktsbilde fotografert fra området nedenfor Bautahaugen på Innlandet, med bebyggelsen ved Hønebukta i forgrunnen. I bakgrunnen ser vi Kirkelandet på andre siden av sundet, fra Reperbanen på Clausenenga til venstre til Gulla til høyre. Vi ser også en dampbåt ved Kirkelandets Allmenning, samme plassen som vi finner Piren i dag. (per 2008). Ellers så ser vi diverse seil- og dampbåter liggende ved bryggene. Fotografert omkring 1880-1890 årene. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Oversiktsbilde fotografert fra området nedenfor Bautahaugen på Innlandet, med bebyggelsen ved Hønebukta i forgrunnen. I bakgrunnen ser vi Kirkelandet på andre siden av sundet, fra ...