• Lindahls plass. Etter krgen krysset Kaibakken/Hauggata. Et bilde fra Kirkelandet i Kristiansund med Hauggaten fra Hvedinghjørnet og oppover. I forgrunnen en gutt med håndkjerre, med en tønne på bak. Ellers ser vi to kvinner med et barn i vogn, samt en gasslykt til høyre på bildet. Antaes å være fra 1909. Samme bilde som KMb-1986-032.0150 og KMb-2008-026.0027.

- Vedr. Haugegaten 7, hvor slakter Furseth etablerte seg. Det er Jullum-gården, men ble kalt Rønning-gården. Den ble bygd av Rønning rundt 1800 og kjøpt av Sivert O. Jullum i 1874. (info: Andreas Sandvik).
Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Lindahls plass. Etter krgen krysset Kaibakken/Hauggata. Et bilde fra Kirkelandet i Kristiansund med Hauggaten fra Hvedinghjørnet og oppover. I forgrunnen en gutt med håndkjerre, me...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits