• Bildet er tatt på den provisoriske post og gods-ekspedisjonskaia i Nuvsvåg på slutten av 1940-tallet. Bakerste rad fra venstre: Astrid Johnsen, Ågot Skagestad og Irene Martinsen. Første rad: Brynhild Martinsen og Dagrun Pettersen. Ågot var lærer fra Mandal. Kvinnene er kledd i kjoler og jakker, Ågot har på seg en skjorte og skjørt. Brynhild har et smykke rundt halsen, Dagrun en sløyfe i håret. I bakgrunnen kan man se en liten gutt i maritim inspirerte klær. En kran heiser opp store sekker og man kan se tønner av noe slag på kaia. Man kan også se et hus bak pikene, og en mann står til høyre for Irene.
    Photo: Ukjent / Finnmark Fylkesbibliotek

Bildet er tatt på den provisoriske post og gods-ekspedisjonskaia i Nuvsvåg på slutten av 1940-tallet. Bakerste rad fra venstre: Astrid Johnsen, Ågot Skagestad og Irene Martinsen. F...