• FWD bulldogbiler ble tatt inn som overskuddsmateriell til Norge etter krigen, og  var av typen SU-COE, som er betegnelsen for Cabin Over Engine. Kjennemerke Z-12353 på fremste tankbilen. "Chr. Petersen i Sandefjord med samme type bil kjørte på kontrakt for DeNoFa med en vogn Colbjørnsen tok inn fra militært overskuddslager". Kjennemerke Z-13524. Jfr. "Familiefirmaet-utenom allfarvei/2000 årsboken." Colbjørnsen & Co A/S av Bjørn Ausjen Johannessen. Bildet er fra album av Colbjørnsen & Co A/S i perioden fra 1936-1950-tallet.

04.01.2018: " Bildet av to tanksemitrailere er tatt i Sandefjord ved Sandefjord kirke. Initialene C.F.P. står for navnet til min far, Chr. F. Petersen. Han står i midten og han transporterte matolje (kokosolje) fra Vera Fabrikker i Sandefjord til margarinfabrikker i østlandsområdet, Oslo, Fredrikstad,  Tønsberg, Porsgrunn og i en periode til Kristiansund. Her ble FWD'ene med 4-hjulstrekk benyttet da dette var en tung vei vinterstid med dårlig brøyting. Husker også at tur/retur Sandefjord - Kristiansand tok 2 døgn. Kjetting var forbruksvare og jeg kan huske min far reparerte og laget nye kjettinger hjemme.  Mannen med alpelue tror jeg er min onkel Rolf Eriksen".
Opplysninger fra P. Chr. Petersen  gitt til bilde NVM 00-F-33786, og som knyttes til bilde NVM 00-F-33785, NVM 00-F-33787 og NVM 00-F-34366.
    Photo: Fotograf Jørgensen / Norsk vegmuseum

FWD tanksemitrailere fotografert i Sandefjord. Brukt til transport av matolje fra Vera Fabrikker