• Bakeriet i bakgrunnen. Bygningen var oppført før 1913. Familien bodde i 2 eta. før hovedgården var ferdig i 1913. Butikken og bakeriet i 1 etg. Leiligheten i 2 etg. var bebolseshus for resten av barna til Sevalders og Barbro etterhvert som de stiftet familie. Det bler senere bygd et tilbygg på baksiden av bakeriet. Da den nye veien ble anlagt, delte den eiendommen i to. Portene til hovedhuset ble borte.  Nede ved sjøen var en stor brønn som senere ble fyllt igjen. Personene på bildet er ukjente.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Bakeriet i bakgrunnen. Bygningen var oppført før 1913. Familien bodde i 2 eta. før hovedgården var ferdig i 1913. Butikken og bakeriet i 1 etg. Leiligheten i 2 etg. var bebolseshus...