• Melbu. Brannstasjonen. Fasade Ø og N.
Beskrivelse Avlang enkel trehusbygning i halvannen etasje med saltakform i tilnærmet sveitserstil. Lite påbygg ved nordvestre hjørne. Delvis natursteinpåler/ delvis murt grunnmurssåle. Liggende falset/pløyd ytterpanel. Fasaden mot gate mot nord øst har tre portåpninger og inngangsdør. i søndre ende av begge langsider. Empirevinduer. Takrytter som klokketårn over nordre gavlfasade. Taktekking bølge eternitt?
    Photo: Rysst, Øystein / Museum Nord

Melbu. Brannstasjonen. Fasade Ø og N. Beskrivelse Avlang enkel trehusbygning i halvannen etasje med saltakform i tilnærmet sveitserstil. Lite påbygg ved nordvestre hjørne. Delvis n...