• Ole Martin Meland som er brudgommen på bildet kom fra Stryn i Nordfjord til Sigerfjord i 1886. Han var først gift med Julia Stavem, men hun døde tidlig og de fikke en sønn sammen. Bildet viser da han giftet seg med sin andre kone, Regine Hansen, fra Brokløysa. De fikk 11 barn sammen og Ole startet opp en betydelig bedrift i Sigefjord kjent som "Melands skoverksted" hvor det var sysselsatt et titalls antall mennesker.
    Photo: Museum Nord

Ole Martin Meland som er brudgommen på bildet kom fra Stryn i Nordfjord til Sigerfjord i 1886. Han var først gift med Julia Stavem, men hun døde tidlig og de fikke en sønn sammen. ...