• Yngve Steiros bensinstasjon i Strandgata på Sortland under bygging, ca. 1972. Bensinstasjonen sto ferdig i 1973 og var i drift der til innpå 1990-tallet. I denne bygningen fikk også postkontoret senere tilholdssted, til det ble nedlagt i 2014. I venstre bildekant er det gamle slakteriet. Bygningen til høyre huser H.M. Jacobsens klesforretning, og står på tomta der Hotel Britannia og senere Fredriksen og Nords verksted og slip tidligere sto. På skiltene på hushjørnet lengst til høyre står Renault og Viking Bilgummi.
    Photo: Grindstein, Gunnar / Museum Nord

Yngve Steiros bensinstasjon i Strandgata på Sortland under bygging, ca. 1972. Bensinstasjonen sto ferdig i 1973 og var i drift der til innpå 1990-tallet. I denne bygningen fikk ogs...