• Saga gård i Alta. Den store, hvite bygningen har femten to-delte vinduer på langveggen. Den har stående panel og skiferheller på taket. Der står også fire loddpiper og en takstige til høyre på taket. Et vindfang er bygget midt på bygningen og et lite tilbygg/vindfang ses på røstveggen. Der står også to personer på trappa og en (veteran)bil står parkert rett utenfor. Røstet på en annen bygning ses helt til høyre på bildet. I hagen står endel trær og busker av varierende størrelser. Et stakittgjerde ,som er skjært i buer mellom gjerdestolpene, står foran huset.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Saga gård i Alta. Den store, hvite bygningen har femten to-delte vinduer på langveggen. Den har stående panel og skiferheller på taket. Der står også fire loddpiper og en takstige ...