• Flytting av ei brakke ved hjelp av  to hester, samme brakka vises på bildet NVM 00-F-03396.  Brakka ble flyttet fra sted til sted på arbeid. Trolig er en av mennene på bildet  Oscar Andersen født 1893, han jobbet som anleggsarbeider og skytebas  både ved byggingen av brua ved Rånåsfoss og Bingsfoss.  Han var også med på et veganlegg på vegen fra Sandvika over Sollihøgda til Sundvollen. Bildet antas å være fra Sollihøgda. Sannsynligvis er dette rekkverket som er satt opp langs vegen konstruert av Saxegaard , jf. "Våre veger", Bd 6, nr 3, april 1980. "Nicolai O. Saxegaard - fremsynt vegingeniør som satte spor etter seg",  av Johannes B. Irgens, og artikkel i  "Meddelelser fra Veidirektøren," Nr. 8-1930. "Veirekkverk i Akershus fylke og nogen ord om rekkverk-spørsmålet i det hele." Av overingeniør N. Saxegaard.
    Photo: Norsk vegmuseum

Brakke flyttes til nytt sted på anleggsarbeid