• Turbusser, sjåfører stående foran? Speiderleir.
    Photo: Romsloe, Trygve / Museum Nord

Turbusser, sjåfører stående foran? Speiderleir. Bussen er av merket Volvo (logo i grillen) og er registrert W-5937. Olai Kristiansen, Beisfjord ved Narvik, hadde en buss med disse ...

1 comment

• Bussen er av merket Volvo (logo i grillen) og er registrert W-5937. Olai Kristiansen, Beisfjord ved Narvik, hadde en buss med disse kjennetegn, 1952-modell. Alt i 1928 drev han Beisfjordruta. Brua over Beisfjorden ble bygd under krigen kunne Kristiansen kjøre rute Beisfjord-Narvik. Ofotens Bilruter overtok denne rutetrafikken i 1953, men Kristiansen fortsatte med turbusskjøring til 1971.