• Bilpark ved Narvik jernbanestasjon. Drosjer? Bilene er helt sikkert drosjer, unntatt helt til høyre en Chevrolet rutebil årsmodell 1931-32. Ingen av de andre er nyere, så der er en bakre tidsgrense.
Har sjekket leselige bilnr. med Norges Bilbok 1935. Til venstre W-4233, står ikke. (Ukjent amerikansk merke, ca. 1930.) På høyre side: W-4100 Buick 1926 drosje, Alf Langsether, Vassvik, Narvik. (Merke og årsmodell stemmer.) W-4231 Konrad Bertheussen, Bjerkvik, Chevrolet 1926 rutebil - men dette er en Chevrolet 1931, evt. 1932.
Sjåfører i uniform stående utenfor.
    Photo: Romsloe, Trygve / Museum Nord

Bilpark ved Narvik jernbanestasjon. Drosjer? Bilene er helt sikkert drosjer, unntatt helt til høyre en Chevrolet rutebil årsmodell 1931-32. Ingen av de andre er nyere, så der er en...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits