• To personer med hest og kjerre på en landevei. Bak karjolen ligger møllerdammen. Bergselva ble demmet opp på nersiden av Kulseng gård, et av husene ved mølla kan ses over hesten. Møllevirksomheten ble lagt ned i 1942 og manglende vedlikehold ødela demningen, selve møllehuset brant ned i 1960. De siste årene mølla var i bruk, skal det ha vært til produksjon av shoddy.
    Photo: Museum Nord (Opphavsrett)

To personer med hest og kjerre på en landevei. Bak karjolen ligger møllerdammen. Bergselva ble demmet opp på nersiden av Kulseng gård, et av husene ved mølla kan ses over hesten. M...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

2 comments

-----

-----

De siste årene mølla var i bruk skal det ha vært til produksjon av shoddy.

------