• Kommunegårdene på Frydenlund.  Kommunegård 6 til venstre i bildets forkant. Kommunegårdene var en samling gårder med flere leiligheter. Eid av Narvik Kommune. Bildet må være tatt etter 1937-39 fordi funkishusene i Finnbekken er oppført, men før 1941 fordi ingen brakker er oppført på Rønningtomta. Fra v.: Brugata 13 (Skråstilt), Brugata 11, Brugata 9. Taket i bildets venstre hjørne er av Jernbanens bolig kaldt Gamle Sykhuset.
    Photo: Museum Nord

Kommunegårdene på Frydenlund. Kommunegård 6 til venstre i bildets forkant. Kommunegårdene var en samling gårder med flere leiligheter. Eid av Narvik Kommune. Bildet må være tatt e...