• Gårdstun
Solheim søre i 1915 også kalt Sø-Solheim og Åsgårds-Solheim etter Knut Åsgården som giftet seg hit. Solheim er opphavsgården. Miljo-Solheim og Bjødna- Solheim er fradelt her. Stugo har sinkelaft som ble brukt hvis huset skulle bordkles utvendig. På bildet ser vi Knut Rensebråten som også giftet seg hit med gardjenta Margit Solheim. Vi ser også noen av de 14 barna. Damen til venstre er kårkjerringa Birgit f. Merødningen.
    Photo: Ukjent / Hallingdal museum fotosamling

Gårdstun Solheim søre i 1915 også kalt Sø-Solheim og Åsgårds-Solheim etter Knut Åsgården som giftet seg hit. Solheim er opphavsgården. Miljo-Solheim og Bjødna- Solheim er fradelt h...