• Dugnad
Olav Wexel Sveinsson og Knut Brøto jobber med å skanne/digitalisere bilder.
Historielagsmedlemmene Olav W. Sveinsson t.v. og Knut Brøto har siden 2006 arbeidet med skanning/digitalisering og protokollføring av bildearkivet til Hallingdal Museum. De har så langt brukt tilsammen ca. 4300 dugnadstimer på jobben. Et tilsvarende antall timer er brukt av teksterne: Sigmund Øen, Guri Øyo Sandanbråten, Unni Lien, Einar O. Hanserud, Anne Jervell Haraldseth, Ole Solli og Magne Kofstad. Arbeidet er i ferd med å bli avsluttet inneværende år, 2019. Bildene er nå gjort tilgjengelige på nettet gjennom Hallingdal Museums fotoweb.
    Photo: Einar O Hanserud / Hallingdal museum fotosamling

Dugnad Olav Wexel Sveinsson og Knut Brøto jobber med å skanne/digitalisere bilder. Historielagsmedlemmene Olav W. Sveinsson t.v. og Knut Brøto har siden 2006 arbeidet med skanning/...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits