• Gruppe
Overlege ved Drammen sykehus, Olaf Rømcke, 1899-1968, til h., og Syver Hanserud. Bildet er tatt på Nystølen (Garnås). Etter mange studieår i flere utland ble han overlege ved Drammen sykehus i 1935, spesialist i indremedisin. Han tok seg spesielt av nesninger som han kom i kontakt med i sitt arbeid på sykehuset. Olaf Rømcke var skogeier innover Garnåsskogene og her viste han stor interesse for skogsarbeiderne.
    Photo: Ukjent / Hallingdal museum fotosamling

Gruppe Overlege ved Drammen sykehus, Olaf Rømcke, 1899-1968, til h., og Syver Hanserud. Bildet er tatt på Nystølen (Garnås). Etter mange studieår i flere utland ble han overlege ve...