• Utvandrere fra Rauk . Ekteparet Ole Danielsen Rauk og Anne Tollefsdatter Kullbråten giftet seg i Nes kirke 25.05.1894 og utvandret til USA i 1903 med barna Daniel, Margit  og Tollef fikk siden Selma Bertine, Agnes  Otelia og Ethel Burnes.

Utvandrere fra øvre Rauk
Ole Danielsen Rauk, 21.7.1872-12.1.1948, var sønn av Daniel Halgrimsen Braaten Rauk og Margit Thoresdtr. Kaaterud. Ole giftet seg 22.5. 1894 (i Norge) med Anne Tollefsdtr. Isakbraaten, datter av Tollef Pedersen Kullbraaten og Sønnef Hansdtr. Dette paret utvandret i 1903 med barna Daniel, Tollef og Margit. De fikk siden Selma Bertine, Agnes Othilia og Ethel Burness. De bosatte seg i Nelson Co. Pekin, North Dakota.
    Photo: Slorby, Devils Lake N.D. / Hallingdal museum fotosamling

Utvandrere fra Rauk . Ekteparet Ole Danielsen Rauk og Anne Tollefsdatter Kullbråten giftet seg i Nes kirke 25.05.1894 og utvandret til USA i 1903 med barna Daniel, Margit og Tolle...