• Ole Olsen Lie fra Liagardane i gardeuniform
Ole Olsen Lie (1849-1932) fra Liagardane i gardeuniform. Han reiste til Amerika i 1880. Reisen kostet 200 us dollar. Han var en flink hallingdanser. Her er han i gardeuniform. Han giftet seg i Amerika med Kari Sveinsdtr. Høllo (1859-1929). De brukte navnet Lee i Amerika og drev farm og landhandel i Folden, Marshall Co., nordvest i Minnesota, utenfor tettstedet Newfolden. Opprettet det første postkontoret i området. Sønnen George overtok farmen. Kari og Ole bygde seg hus i Newfolden.
    Photo: Ukjent / Hallingdal museum fotosamling

Ole Olsen Lie fra Liagardane i gardeuniform Ole Olsen Lie (1849-1932) fra Liagardane i gardeuniform. Han reiste til Amerika i 1880. Reisen kostet 200 us dollar. Han var en flink ha...