• Eksteriør. Mimergården midt på med solstudio i første etasje. Foto i forb m nybyggg. 20. november 2020. Dronningens gate 44 Mimer.
Våren 1931 begynte byggingen av Losje Mimers bygg. Huset sto ferdig i 1932. (Ytreberg, Nils A.: Narviks historie. Bind 2 s 212)

"Mimer-gården" var eid av IOGT-losje Mimer. Gården brant under krigen, og gjenoppbyggingen tok til i 1945. Huset er bygd av tegelsten og klarte seg bra gjennom begge brannene selv om alt innvendig gikk med. Før krigen hadde Trygve Nossung manufakturforetning i første etage. I andre var det restaurant og i tredie etage var det møtelokaler. Dessuten inneholdt huset betjeningsrum og kontorer. (Kilde: Gamlenarvik)
    Photo: Harnang, Harald / Museum Nord (Opphavsrett)

Photo: Harnang, Harald / Museum Nord (Opphavsrett)