• Fem skip på Kongsfjorden utenfor Ny-Ålesund ca.1917. Fra venstre: D/S Konsul Olsen, nr.4 fra venstre er  D/S Siglufjord. Til høyre i bildet kan en se at de har begynt å bygge kai. Det står et lokomotiv med en vogn der.  Bildene er fra Jens Kristoffer Bays bildesamling.  I 1914-15 var han sjef for en overvintringsekspedisjon på Svalbard,   I 1914-15 var han sjef for en overvintringsekspedisjon på Svalbard,i 1916 sekretær i Store Norske der hans bror Karl var første direktør. I 1917-1921 var han disponent for Kings Bay Kulkompani A/S. Han var der også om somrene i 1911, 1912, 1913 og 1914 da han signerte anneksjonsskilt.
    Photo: Moa, Sigval / Svalbard museum

Fem skip på Kongsfjorden utenfor Ny-Ålesund ca.1917. Fra venstre: D/S Konsul Olsen, nr.4 fra venstre er D/S Siglufjord. Til høyre i bildet kan en se at de har begynt å bygge kai. ...