• Tunheim sommeren 1940 under mannskapsskiftet på Jan Mayen og Bjørnøya. Den kjøttetende hesten Bjørnøy-Blakka er i sentrum for oppmerksomheten. Det avtroppende mannskapet fra Bjørnøya og det nye til Jan Mayen ble fraktet til Jan Mayen. Herr Kulseth hadde vært hjemme på ferie og ble på Bjørnøya som stasjonssjef også neste sesong. Bilde fra den gamle utstillingen på Bjørnøya Museum.
    Photo: Hansen, H.M;ukjent fotograf / Svalbard museum

Tunheim sommeren 1940 under mannskapsskiftet på Jan Mayen og Bjørnøya. Den kjøttetende hesten Bjørnøy-Blakka er i sentrum for oppmerksomheten. Det avtroppende mannskapet fra Bjørnø...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits