• Russetida som ble avlyst!

Kjipt, men riktig sier årets russ!
Slik situasjonen er, må alle ta ansvar og forholde seg til myndighetenes retningslinjer.
Russen er selvsagt med på fellesdugnaden som er i hele landet.

Allikevel har de funnet sin alternative måte å feire russetida på.
Store landstreff er nå byttet ut med små sammenkomster og fester ute på verandaen.
I årets russekull er det mange små "russegrupper" og de har i fellesskap jobbet utallige dugnader og stått på for gjengen sin.
Disse grupperingene holder nå sammen og treffes til alternativ russefeiring.

Det vedlagte bildet er fra årets "russedåp" der en liten gjeng var samlet for å feire.
Jentene storkoste seg og fortalte at den alternative feiringen har styrket samholdet i gruppen.
De har rett og slett fått mer tid sammen innad i "russegjengen" og blitt en mer sammensveiset gjeng.
    Photo: Norsk Industriarbeidermuseum

Russetida som ble avlyst! Selv om "russetida" ble avlyst p.g.a. Covid 19 situasjonen, feires den allikevel alternativt blant ungdommen. Kjipt, men riktig sier årets russ! Slik sit...