Ford lastebil, 1940- eller krigsmodell, troig rysk- eller franskprodusert. Ekstra luftehull i forkant av panseret, over grillen. Militært kolonnelys, ligner litt på tyskerhjelm, st...

2 comments

• Ford lastebil, 1940- eller krigsmodell, troig rysk- eller franskprodusert. Ekstra luftehull i forkant av panseret, over grillen. Militært kolonnelys, ligner litt på tyskerhjelm, står fortsatt på forskjermen. Trolig en av de mange eks-tyske lastebiler som ble overdratt til sivile norske eiere etter krigen. Førerhuset er bygd ut i bredden, ut over stigbrettet, så det gir plass til tre mann
  • Takk for en grudig informasjon! Oppdatering skal være på plass 3. juni i Digitalt Museum.