• Sandnes.
Fra badet i Grunnstollen, ca 1930. I tillegg til vaskefatene som var satt ut var det også dusjer der. Bildet viser at det var høyt opp under taket. Det til dels våte arbeidstøyet ble, etter arbeidsdagens slutt heist opp og hang under taket til neste arbeidsdag. Det var varmt på badet og når man kom på arbeid igjen neste gang så var det delvis våte tøyet som ved forrige skifts sluttet var hengt oppe under taket blitt tørt.

De klærne man gikk til og fra arbeidet i oppbevarte hver mann i sitt låsbare skap.

Foto Ukjent.
    Photo: Nordlandsmuseet

Sandnes. Fra badet i Grunnstollen, ca 1930. I tillegg til vaskefatene som var satt ut var det også dusjer der. Bildet viser at det var høyt opp under taket. Det til dels våte arbe...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits