• Mennesker.
Gruppebilde av ansatte. Sted og årstall ukjent. Av bildet ser man at det kanskje er ved en nedre ende av en taubane de sitter. To av mennene sitter på en vagge. Av de mennene som sitter så har nr 2 fra venstre beina sine på en rund plate. Det var en svingskive for vaggene. I bildets nedre kant ser man litt av en annen svingskive. Av bedriftens 25-års beretning kan det leses at det da var i alt 15 taubaner rundt om ved bedriften.

(Dette kan være fra Charlotte?? I 1902 ble det bygget en taubane for transport av malm fra denne gruven inn til Sandnes. Etter at taubanen fra Jakobsbakken/Sagmo i 1904 ble bygget sammen med taubanen fra 1902 så viser bilder at det da var bygget en lasteanordning for malm fra Charlotte gruve over vinkelstasjonen for banen som gikk videre inn til Sandnes. To parallelle spor går frem til åpninger over en ”brei fyllkasseåpning” for lasting av malm over til taubanen etter at malmen var kjørt frem til kassen med sporbundene vogner. Dette kan være en del av det arrangementet som en gang var i Charlotte??)

Foto Ukjent.
    Photo: Nordlandsmuseet

Mennesker. Gruppebilde av ansatte. Sted og årstall ukjent. Av bildet ser man at det kanskje er ved en nedre ende av en taubane de sitter. To av mennene sitter på en vagge. Av de m...