• Furulund.
Dampkjøkkenet ble påbegynt bygget i 1890. Rollen som Dampkjøkken hadde bygningen ikke i så svært mange år. Det var også greit med et bygg med store rom til kirkelige handlinger, skole og møter av mange slag. I andre etasje med hybler til betjeningen på Dampkjøkkenet ble det senere boliger for betjeningen på sykehus og hotell. I første etasje fikk man plass for tannlege med kontor og venterom. Det ble også innredet bolig for familie i bygningen. Men i 1967 var det slutt, da ble bygningen revet.

Foto Torstein Brændmo, Bodø.
    Photo: Nordlandsmuseet

Furulund. Dampkjøkkenet ble påbegynt bygget i 1890. Rollen som Dampkjøkken hadde bygningen ikke i så svært mange år. Det var også greit med et bygg med store rom til kirkelige han...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits