• Fredrikstad, Østsiden, Gamlebyen. Torvgaten. Tyske soldater. - Nærmeste buss, med registreringsnummer A-15742 er en Strømmen 1939-modell tilhørende Oslo Sporveier iflg. Bussbasen til Rutebilhistorisk Forening. Kfr. også Sporveienes Akershus-logo på vognsiden. Busser rekvirert av tyskerne, trolig aprildagene 1940.
    Photo: Fredrikstad Museum

Fredrikstad, Østsiden, Gamlebyen. Torvgaten. Tyske soldater. - Nærmeste buss, med registreringsnummer A-15742 er en Strømmen 1939-modell tilhørende Oslo Sporveier iflg. Bussbasen t...

1 comment

• Nærmeste buss, med registreringsnummer A-15742 er en Strømmen 1939-modell tilh. Oslo Sporveier iflg. Bussbasen til Rutebilhistorisk Forening. Kfr. også Sporveienes Akershus-logo på vognsiden. Busser rekvirert av tyskerne, trolig aprildagene 1940.