• Bilde 1 og 2) Gosen Vegvokterbolig, Lierne i Nord-Trøndelag ble flyttet til Norsk vegmuseum. Her er den slik den står i dag. Foto: Ole Arvid Flatmark.
Bilde 3 og 4) Gosen plantegning innvendig og utvendig av våningshuset.
Bilde 5 og 6) Bilde viser hvor bygningen stod i Lierne i Nord-Trøndelag før flytting til Norsk vegmuseum. I 1978 ble våningshuset revet og og lagret på Steinkjer museum, for senere å bli fraktet til Norsk vegmuseum og gjenreist til åpningen av Gosenanlegget 19. juni 1993. Bilde er fra 1977, og er sannsynlig tatt av fylkeskonservatoren i Nord-Trøndelag.
Mads Almaas var sentral i riving og mellomlagring på museet i Steinkjer, og ikke minst flytting til Hunderfossen.
Bilde 7) Museumsdirektør Geir Paulsrud foran vegvokterboligen som er under oppføring. Gosenanlegget stod ferdig i 1993. Foto: Sverre Findstad.
Bilde 8) Gamle Gosen vegvokterbolig og låven fra Limannvika etter gjenreisning. Bildet er tatt 18. mai 1994, og gitt av Rolf Buknotten.

Gosen Vegvokterbolig fra Lierne ved Norsk vegmuseum