Motorsag bygd for tømmerhogst. Saga har røde- og svartlakkerte deksler. Lakken er til dels avslitt. Det fremre håntaket, bøylen, er belagt med svart gummi for å bedre grepet. Bøylen omslutter sagkroppen, og gjør det enklere å vende saga i ulike arbeidsstllinger. Det bakre håndtaket, der gasshendelen er montert, er laget av et støpegods og har opprinnelig vært svartlakkert. Saga er utstyrt med starthus der startsnora trekkes tilbake med ei fjær. Eksospotta (lyddemperen) er montert foran på sagkroppen. Tennpluggen sitter i forkant oppå sagas sylinder. Saga er utstyrt med barkstøtte ( en slags metallkam som legges an mot trestammen), men magler sverd, kjede og kjededeksel.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Motorsag bygd for tømmerhogst. Saga har røde- og svartlakkerte deksler. Lakken er til dels avslitt. Det fremre håntaket, bøylen, er belagt med svart gummi for å bedre grepet. Bøylen omslutter sagkroppen, og gjør det enklere å vende saga i ulike arbeidsstllinger. Det bakre håndtaket, der gasshendelen er montert, er laget av et støpegods og har opprinnelig vært svartlakkert. Saga er utstyrt med starthus der startsnora trekkes tilbake med ei fjær. Eksospotta (lyddemperen) er montert foran på sagkroppen. Tennpluggen sitter i forkant oppå sagas sylinder. Saga er utstyrt med barkstøtte ( en slags metallkam som legges an mot trestammen), men magler sverd, kjede og kjededeksel.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Motorsag bygd for tømmerhogst. Saga har røde- og svartlakkerte deksler. Lakken er til dels avslitt. Det fremre håntaket, bøylen, er belagt med svart gummi for å bedre grepet. Bøylen omslutter sagkroppen, og gjør det enklere å vende saga i ulike arbeidsstllinger. Det bakre håndtaket, der gasshendelen er montert, er laget av et støpegods og har opprinnelig vært svartlakkert. Saga er utstyrt med starthus der startsnora trekkes tilbake med ei fjær. Eksospotta (lyddemperen) er montert foran på sagkroppen. Tennpluggen sitter i forkant oppå sagas sylinder. Saga er utstyrt med barkstøtte ( en slags metallkam som legges an mot trestammen), men magler sverd, kjede og kjededeksel.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Motorsag bygd for tømmerhogst. Saga har røde- og svartlakkerte deksler. Lakken er til dels avslitt. Det fremre håntaket, bøylen, er belagt med svart gummi for å bedre grepet. Bøylen omslutter sagkroppen, og gjør det enklere å vende saga i ulike arbeidsstllinger. Det bakre håndtaket, der gasshendelen er montert, er laget av et støpegods og har opprinnelig vært svartlakkert. Saga er utstyrt med starthus der startsnora trekkes tilbake med ei fjær. Eksospotta (lyddemperen) er montert foran på sagkroppen. Tennpluggen sitter i forkant oppå sagas sylinder. Saga er utstyrt med barkstøtte ( en slags metallkam som legges an mot trestammen), men magler sverd, kjede og kjededeksel.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Motorsag bygd for tømmerhogst. Saga har røde- og svartlakkerte deksler. Lakken er til dels avslitt. Det fremre håntaket, bøylen, er belagt med svart gummi for å bedre grepet. Bøylen omslutter sagkroppen, og gjør det enklere å vende saga i ulike arbeidsstllinger. Det bakre håndtaket, der gasshendelen er montert, er laget av et støpegods og har opprinnelig vært svartlakkert. Saga er utstyrt med starthus der startsnora trekkes tilbake med ei fjær. Eksospotta (lyddemperen) er montert foran på sagkroppen. Tennpluggen sitter i forkant oppå sagas sylinder. Saga er utstyrt med barkstøtte ( en slags metallkam som legges an mot trestammen), men magler sverd, kjede og kjededeksel.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Motorsag bygd for tømmerhogst. Saga har røde- og svartlakkerte deksler. Lakken er til dels avslitt. Det fremre håntaket, bøylen, er belagt med svart gummi for å bedre grepet. Bøylen omslutter sagkroppen, og gjør det enklere å vende saga i ulike arbeidsstllinger. Det bakre håndtaket, der gasshendelen er montert, er laget av et støpegods og har opprinnelig vært svartlakkert. Saga er utstyrt med starthus der startsnora trekkes tilbake med ei fjær. Eksospotta (lyddemperen) er montert foran på sagkroppen. Tennpluggen sitter i forkant oppå sagas sylinder. Saga er utstyrt med barkstøtte ( en slags metallkam som legges an mot trestammen), men magler sverd, kjede og kjededeksel.
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum