• Motorsag bygd for tømmerhogst. Saga har røde- og svartlakkerte deksler. Lakken er til dels avslitt. Det fremre håntaket, bøylen, er belagt med svart gummi for å bedre grepet. Bøylen omslutter sagkroppen, og gjør det enklere å vende saga i ulike arbeidsstllinger. Det bakre håndtaket, der gasshendelen er montert, er laget av et støpegods og har opprinnelig vært svartlakkert. Saga er utstyrt med starthus der startsnora trekkes tilbake med ei fjær. Eksospotta (lyddemperen) er montert foran på sagkroppen. Tennpluggen sitter i forkant oppå sagas sylinder. Saga er utstyrt med barkstøtte ( en slags metallkam som legges an mot trestammen), men magler sverd, kjede og kjededeksel.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag bygd for tømmerhogst. Saga har røde- og svartlakkerte deksler. Lakken er til dels avslitt. Det fremre håntaket, bøylen, er belagt med svart gummi for å bedre grepet. Bøylen omslutter sagkroppen, og gjør det enklere å vende saga i ulike arbeidsstllinger. Det bakre håndtaket, der gasshendelen er montert, er laget av et støpegods og har opprinnelig vært svartlakkert. Saga er utstyrt med starthus der startsnora trekkes tilbake med ei fjær. Eksospotta (lyddemperen) er montert foran på sagkroppen. Tennpluggen sitter i forkant oppå sagas sylinder. Saga er utstyrt med barkstøtte ( en slags metallkam som legges an mot trestammen), men magler sverd, kjede og kjededeksel.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag bygd for tømmerhogst. Saga har røde- og svartlakkerte deksler. Lakken er til dels avslitt. Det fremre håntaket, bøylen, er belagt med svart gummi for å bedre grepet. Bøylen omslutter sagkroppen, og gjør det enklere å vende saga i ulike arbeidsstllinger. Det bakre håndtaket, der gasshendelen er montert, er laget av et støpegods og har opprinnelig vært svartlakkert. Saga er utstyrt med starthus der startsnora trekkes tilbake med ei fjær. Eksospotta (lyddemperen) er montert foran på sagkroppen. Tennpluggen sitter i forkant oppå sagas sylinder. Saga er utstyrt med barkstøtte ( en slags metallkam som legges an mot trestammen), men magler sverd, kjede og kjededeksel.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag bygd for tømmerhogst. Saga har røde- og svartlakkerte deksler. Lakken er til dels avslitt. Det fremre håntaket, bøylen, er belagt med svart gummi for å bedre grepet. Bøylen omslutter sagkroppen, og gjør det enklere å vende saga i ulike arbeidsstllinger. Det bakre håndtaket, der gasshendelen er montert, er laget av et støpegods og har opprinnelig vært svartlakkert. Saga er utstyrt med starthus der startsnora trekkes tilbake med ei fjær. Eksospotta (lyddemperen) er montert foran på sagkroppen. Tennpluggen sitter i forkant oppå sagas sylinder. Saga er utstyrt med barkstøtte ( en slags metallkam som legges an mot trestammen), men magler sverd, kjede og kjededeksel.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag bygd for tømmerhogst. Saga har røde- og svartlakkerte deksler. Lakken er til dels avslitt. Det fremre håntaket, bøylen, er belagt med svart gummi for å bedre grepet. Bøylen omslutter sagkroppen, og gjør det enklere å vende saga i ulike arbeidsstllinger. Det bakre håndtaket, der gasshendelen er montert, er laget av et støpegods og har opprinnelig vært svartlakkert. Saga er utstyrt med starthus der startsnora trekkes tilbake med ei fjær. Eksospotta (lyddemperen) er montert foran på sagkroppen. Tennpluggen sitter i forkant oppå sagas sylinder. Saga er utstyrt med barkstøtte ( en slags metallkam som legges an mot trestammen), men magler sverd, kjede og kjededeksel.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag bygd for tømmerhogst. Saga har røde- og svartlakkerte deksler. Lakken er til dels avslitt. Det fremre håntaket, bøylen, er belagt med svart gummi for å bedre grepet. Bøylen omslutter sagkroppen, og gjør det enklere å vende saga i ulike arbeidsstllinger. Det bakre håndtaket, der gasshendelen er montert, er laget av et støpegods og har opprinnelig vært svartlakkert. Saga er utstyrt med starthus der startsnora trekkes tilbake med ei fjær. Eksospotta (lyddemperen) er montert foran på sagkroppen. Tennpluggen sitter i forkant oppå sagas sylinder. Saga er utstyrt med barkstøtte ( en slags metallkam som legges an mot trestammen), men magler sverd, kjede og kjededeksel.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Motorsag

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to