Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Denne saga er gjennomskåret for å vise konstruksjonsdetaljer og virkningsmåte. For eksempel vises sylinder, veivhus og forgasser tydelig. Saga er utstyrt med elektrisk oppvarming i fremre og bakre håndtak. På fremre håndtak er deler av gummipolstringen tatt vekk og bakre håndtak er åpent på en siden, slik at varmeelementene vises. I front er halve ekspospotta tatt for å gi direkte tilgang til sylinderen.
Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren.
Fra en medfølgende tekstplate gjengis denne tekniske informasjonen om saga:
Vekt/sverdl. kg/cm: 6,4/30
Effekt/turtall hk/omdr/min: 3,0/8500
Sylindervolum cm3: 48
Kjedehastighet m/sek 16-19
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Denne saga er gjennomskåret for å vise konstruksjonsdetaljer og virkningsmåte. For eksempel vises sylinder, veivhus og forgasser tydelig. Saga er utstyrt med elektrisk oppvarming i fremre og bakre håndtak. På fremre håndtak er deler av gummipolstringen tatt vekk og bakre håndtak er åpent på en siden, slik at varmeelementene vises. I front er halve ekspospotta tatt for å gi direkte tilgang til sylinderen.
Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren.
Fra en medfølgende tekstplate gjengis denne tekniske informasjonen om saga:
Vekt/sverdl. kg/cm: 6,4/30
Effekt/turtall hk/omdr/min: 3,0/8500
Sylindervolum cm3: 48
Kjedehastighet m/sek 16-19
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Denne saga er gjennomskåret for å vise konstruksjonsdetaljer og virkningsmåte. For eksempel vises sylinder, veivhus og forgasser tydelig. Saga er utstyrt med elektrisk oppvarming i fremre og bakre håndtak. På fremre håndtak er deler av gummipolstringen tatt vekk og bakre håndtak er åpent på en siden, slik at varmeelementene vises. I front er halve ekspospotta tatt for å gi direkte tilgang til sylinderen.
Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren.
Fra en medfølgende tekstplate gjengis denne tekniske informasjonen om saga:
Vekt/sverdl. kg/cm: 6,4/30
Effekt/turtall hk/omdr/min: 3,0/8500
Sylindervolum cm3: 48
Kjedehastighet m/sek 16-19
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Denne saga er gjennomskåret for å vise konstruksjonsdetaljer og virkningsmåte. For eksempel vises sylinder, veivhus og forgasser tydelig. Saga er utstyrt med elektrisk oppvarming i fremre og bakre håndtak. På fremre håndtak er deler av gummipolstringen tatt vekk og bakre håndtak er åpent på en siden, slik at varmeelementene vises. I front er halve ekspospotta tatt for å gi direkte tilgang til sylinderen.
Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren.
Fra en medfølgende tekstplate gjengis denne tekniske informasjonen om saga:
Vekt/sverdl. kg/cm: 6,4/30
Effekt/turtall hk/omdr/min: 3,0/8500
Sylindervolum cm3: 48
Kjedehastighet m/sek 16-19
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Denne saga er gjennomskåret for å vise konstruksjonsdetaljer og virkningsmåte. For eksempel vises sylinder, veivhus og forgasser tydelig. Saga er utstyrt med elektrisk oppvarming i fremre og bakre håndtak. På fremre håndtak er deler av gummipolstringen tatt vekk og bakre håndtak er åpent på en siden, slik at varmeelementene vises. I front er halve ekspospotta tatt for å gi direkte tilgang til sylinderen.
Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren.
Fra en medfølgende tekstplate gjengis denne tekniske informasjonen om saga:
Vekt/sverdl. kg/cm: 6,4/30
Effekt/turtall hk/omdr/min: 3,0/8500
Sylindervolum cm3: 48
Kjedehastighet m/sek 16-19
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum
Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Denne saga er gjennomskåret for å vise konstruksjonsdetaljer og virkningsmåte. For eksempel vises sylinder, veivhus og forgasser tydelig. Saga er utstyrt med elektrisk oppvarming i fremre og bakre håndtak. På fremre håndtak er deler av gummipolstringen tatt vekk og bakre håndtak er åpent på en siden, slik at varmeelementene vises. I front er halve ekspospotta tatt for å gi direkte tilgang til sylinderen.
Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket. Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren.
Fra en medfølgende tekstplate gjengis denne tekniske informasjonen om saga:
Vekt/sverdl. kg/cm: 6,4/30
Effekt/turtall hk/omdr/min: 3,0/8500
Sylindervolum cm3: 48
Kjedehastighet m/sek 16-19
Photo:
Ljøstad, Ole-Thorstein
/
Anno Norsk skogmuseum