• Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Denne saga er gjennomskåret for å vise konstruksjonsdetaljer og virkningsmåte. For eksempel vises sylinder, veivhus og forgasser tydelig. Saga er utstyrt med elektrisk oppvarming i fremre og bakre håndtak. På fremre håndtak er deler av gummipolstringen tatt vekk og bakre håndtak er åpent på en siden, slik at varmeelementene vises. I front er halve ekspospotta tatt for å gi direkte tilgang til sylinderen. 

Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det  påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket.  Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren.

Fra en medfølgende tekstplate gjengis denne tekniske informasjonen om saga: 
Vekt/sverdl. kg/cm: 6,4/30
Effekt/turtall hk/omdr/min: 3,0/8500
Sylindervolum cm3: 48
Kjedehastighet m/sek 16-19
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Denne saga er gjennomskåret for å vise konstruksjonsdetaljer og virkningsmåte. For eksempel vises sylinder, veivhus og forgasser tydelig. Saga er utstyrt med elektrisk oppvarming i fremre og bakre håndtak. På fremre håndtak er deler av gummipolstringen tatt vekk og bakre håndtak er åpent på en siden, slik at varmeelementene vises. I front er halve ekspospotta tatt for å gi direkte tilgang til sylinderen. 

Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det  påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket.  Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren.

Fra en medfølgende tekstplate gjengis denne tekniske informasjonen om saga: 
Vekt/sverdl. kg/cm: 6,4/30
Effekt/turtall hk/omdr/min: 3,0/8500
Sylindervolum cm3: 48
Kjedehastighet m/sek 16-19
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Denne saga er gjennomskåret for å vise konstruksjonsdetaljer og virkningsmåte. For eksempel vises sylinder, veivhus og forgasser tydelig. Saga er utstyrt med elektrisk oppvarming i fremre og bakre håndtak. På fremre håndtak er deler av gummipolstringen tatt vekk og bakre håndtak er åpent på en siden, slik at varmeelementene vises. I front er halve ekspospotta tatt for å gi direkte tilgang til sylinderen. 

Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det  påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket.  Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren.

Fra en medfølgende tekstplate gjengis denne tekniske informasjonen om saga: 
Vekt/sverdl. kg/cm: 6,4/30
Effekt/turtall hk/omdr/min: 3,0/8500
Sylindervolum cm3: 48
Kjedehastighet m/sek 16-19
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Denne saga er gjennomskåret for å vise konstruksjonsdetaljer og virkningsmåte. For eksempel vises sylinder, veivhus og forgasser tydelig. Saga er utstyrt med elektrisk oppvarming i fremre og bakre håndtak. På fremre håndtak er deler av gummipolstringen tatt vekk og bakre håndtak er åpent på en siden, slik at varmeelementene vises. I front er halve ekspospotta tatt for å gi direkte tilgang til sylinderen. 

Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det  påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket.  Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren.

Fra en medfølgende tekstplate gjengis denne tekniske informasjonen om saga: 
Vekt/sverdl. kg/cm: 6,4/30
Effekt/turtall hk/omdr/min: 3,0/8500
Sylindervolum cm3: 48
Kjedehastighet m/sek 16-19
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Denne saga er gjennomskåret for å vise konstruksjonsdetaljer og virkningsmåte. For eksempel vises sylinder, veivhus og forgasser tydelig. Saga er utstyrt med elektrisk oppvarming i fremre og bakre håndtak. På fremre håndtak er deler av gummipolstringen tatt vekk og bakre håndtak er åpent på en siden, slik at varmeelementene vises. I front er halve ekspospotta tatt for å gi direkte tilgang til sylinderen. 

Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det  påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket.  Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren.

Fra en medfølgende tekstplate gjengis denne tekniske informasjonen om saga: 
Vekt/sverdl. kg/cm: 6,4/30
Effekt/turtall hk/omdr/min: 3,0/8500
Sylindervolum cm3: 48
Kjedehastighet m/sek 16-19
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum
  • Motorsag av typen Jo-Bu LP6BV med påmontert sverd og sagkjede (skovltannkjede). Denne saga er gjennomskåret for å vise konstruksjonsdetaljer og virkningsmåte. For eksempel vises sylinder, veivhus og forgasser tydelig. Saga er utstyrt med elektrisk oppvarming i fremre og bakre håndtak. På fremre håndtak er deler av gummipolstringen tatt vekk og bakre håndtak er åpent på en siden, slik at varmeelementene vises. I front er halve ekspospotta tatt for å gi direkte tilgang til sylinderen. 

Foran den fremre håndtaksbøylen er det påmontert en vernebøyle/ venstrehåndsbeskytter med kjedebrems. På det bakre håndtaket er det  påmontert høyrehåndsvern. En annen sikkerhetsanordning er gasshendelsperren i det bakre håndtaket.  Saga er videre utstyrt med avvbrierte håndtak, gummidemping mellom håndaktene og sagkroppen, for å redusere vibrasjonene fra motorsagmotoren.

Fra en medfølgende tekstplate gjengis denne tekniske informasjonen om saga: 
Vekt/sverdl. kg/cm: 6,4/30
Effekt/turtall hk/omdr/min: 3,0/8500
Sylindervolum cm3: 48
Kjedehastighet m/sek 16-19
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Motorsag

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to