• Nasjonalromantisk postkort. Vi ser en mann og to kvinner i bunad. Mannen står bak kvinnene og ser ned på dem. Han har rød lue, lys jakke med grønne bånd, rød vest og blå bukser. Kvinnene sitter tett sammen og ser på et bilde eller kort. De har hardangerinspirerte bunader. Den yngste jenta holder en treboks med utskjæringer i flere farger. I bakgrunnen er det et høyt fjell og et vann.

Bakside: Ikke stemplet eller frimerke. Nyttårshilsen 1908.
    Photo: Nordlandsmuseet

Bakside: Ikke stemplet eller frimerke. Nyttårshilsen 1908.
    Photo: Nordlandsmuseet

Nasjonalromantisk postkort. Vi ser en mann og to kvinner i bunad. Mannen står bak kvinnene og ser ned på dem. Han har rød lue, lys jakke med grønne bånd, rød vest og blå bukser. Kv...