• Skoleelever gjør bunndyrundersøkelser i forbindelse med arrangementet «Skog og vann 2014» på Norsk Skogmuseum.  Arrangementet hadde friluftsmuseet som hovedarena, og bunndyrundersøkelsene foregikk på den søndre delen av Prestøya, med materiale fra et lite, ufarlig bekkesikl med tilsig fra Klokkerfossen i Glomma.  Prøvemateriale hentes fra vassdraget til et bord, hvor det dyre- og plantelivet vi vanligvis ikke legger merke til i slike vassdrag studeres i kvite plastbakker og under luper i mindre kar, med veiledning av museets fagfolk.  En kort orientering om arrangementet «Skog og vann» finnes under fanen «Opplysninger».
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Skoleelever gjør bunndyrundersøkelser i forbindelse med arrangementet «Skog og vann 2014» på Norsk Skogmuseum. Arrangementet hadde friluftsmuseet som hovedarena, og bunndyrundersø...